Pazarlama Karması

Perşembe, Temmuz 20, 2006

Perakende-Promosyon


Dünkü Dünya Gazetesi'nde Retailing Institute'n Perakendeci bakışıyla promosyon uygulamaları adlı raporuna yer verilmişti. Beş bine yakın geleneksel perakendecinin (yani bakkaldan orta boy markete kadar olan perakendecilerle kuruyemişçi, büfe gibi işletmeler) görüşüne başvurularak hazırlanan raporda hem perakendeci hem de tüketici için anında faydaya veya kazanca dönüştürülebilen promosyon tipleri en fazla tercih edilen olarak ortaya çıkmış.

Perakendecilerin %68,2'si fiyat indirimini en cazip promosyon türü olarak gördüklerini ifade etmişler. "Çoklu paket alındığında indirim", "kazı anında kazan", "çapraz ürün" ise en az tercih edilen promosyon türleri.

Promosyonlu ürünlerin hedef kitleye duyurulmasında öne çıkan reklamların promosyonlu ürün satışlarına etkisi de perakendecilerin %84,4'ü tarafında pozitif değerlendirilmiş.

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]



<< Ana Sayfa